VII jornades aprenentatge cooperatiu de Catalunya

Sant Julià de Vilatorta va ser l’escenari de les VII Jornades d’Aprenentatge Cooperatiu de Catalunya (CA/AC): Compartim l’Experiència. Aquestes jornades van comptar amb la participació d’uns 80 docents d'educació infantil, primària i secundària provinents de més de 15 escoles i centres d’educació d’arreu de Catalunya.

Durant la trobada es van presentar, analitzar i debatre 19 pòsters científics on els participants exposaven la seva experiència d’aprenentatge cooperatiu. Tal i com explicava José Ramon Lago, professor de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia i representant de la xarxa Khelidôn, "aquesta jornada va servir per mostrar com l’aprenentatge cooperatiu es desenvolupa en molts dels àmbits de la vida dels centres”. Entre aquests grups, i per primera vegada, hi va participar el grup de treball “Coop d’Efecte” del Centre d’Innovació i Formació en Educació de la UVic (CIFE) i que inclou mestres d’escola d’Osona i professors de la FETEP, amb un pòster explicant la seva experiència i estratègia en aprenentatge cooperatiu en l’àmbit d’educació física.

Els assistents també van poder participar en tres tallers centrats en temàtiques com l’aprenentatge cooperatiu i la globalització, l’educació inclusiva sense barreres i l’avaluació i plans d’equip. L’acte de clausura va tenir lloc el dimarts a la tarda i hi va participar Eva Espasa, vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, que va lliurar la placa Xarxa Khelidôn, que es dona als centres que participen en projectes de recerca de la UVic, a la directora de l’Escola Bellpuig, Filo Presegué.

La xarxa Khelidôn

La Xarxa Khelidôn per a l’Aprenentatge Cooperatiu és una xarxa integrada per unes 50 escoles i centres de formació del professorat que col·laboren en la recerca i innovació del grup de recerca Atenció a la Diversitat (GRAD) de la UVic-UCC. El compromís dels centres que l’integren és el de desenvolupar eines, experiències i propostes innovadores per fer avançar el Programa CA/AC, que promou la col·laboració entre el professorat per al desenvolupament de l’aprenentatge cooperatiu per a la inclusió de l’alumnat vulnerable.

Per udivulga | 19.08.2024 | Notícies