Coincidint amb l’inici de curs i del retorn a la docència presencial, la UVic acull avui una jornada de vacunació especialment adreçada a la comunitat universitària, d’acord amb la campanya Jo em vacuno del Departament de Salut. Així doncs, per tal que tothom qui encara no ho hagi fet es pugui vacunar, el avui dimecres 15 de setembre la Universitat es converteix en un punt de vacunació covid-19 des de les 12.00h fins les 16.00h, al pati de l’edifici de Miramarges del campus Vic. Per poder-s’hi vacunar no cal tenir cita prèvia i n’hi ha prou amb presentar el DNI, el CIP provisional o el passaport. La vacuna que s’està administrant és la de Pfizer (que requereix 21 dies entre dosis) o bé la de Moderna (28 dies entre dosis). Per posar la segona dosi, els usuaris rebran un SMS amb informació del dia, el lloc i l’hora en què ho han de fer. En els diferents punts de vacunació s’administrarà la primera dosi de vacuna a totes les persones que formin part de la comunitat universitària, i també hi tindrà accés la resta de la població –major de 12 anys- de la Regió Sanitària de la Catalunya Central. A banda durant aquest setembre es mantenen oberts els punts de vacunació sense cita, que en el cas de Vic es troba situat al recinte firal El Sucre. Actualment, 3 de cada 4 persones de 12 anys o més estan vacunades a les comarques centrals amb pauta completa. Els índexs més baixos de vacunació són en menors de 40 anys. En edats entre 12 i 15 anys, ja hi ha un 59% de vacunació en 1a dosi i s’estan administrant segones dosis. En la franja de 16 a 19 anys la cobertura en pauta completa és d’un 63% i del 56% de joves d’entre 20 i 35 anys.
Per udivulga | 19.05.2024 | Notícies