Join4Joy residencia Aura Manlleu

La residència Aura de Manlleu, conjuntament amb la UVic-UCC, van finalitzar el passat 12 de març de 2024 la primera intervenció d'activitat física lúdica emmarcada en el projecte europeu Join4Joy. Amb aquesta iniciativa s'ha perseguit fomentar l'activitat física entre els residents, amb un enfocament divertit (joy) i inclusiu, on qualsevol tipus de capacitat física i cognitiva tingués cabuda.

El primer programa pilot finalitza amb més de 17 residents satisfets i grans aprenentatges per a tots els involucrats. Aquest projecte, de disseny participatiu, s'està duent a terme de manera conjunta en 5 diferents països de la Unió Europea i donarà lloc a una sèrie de materials formatius per a professionals en geriatria i estudiants de grau interessats.

Si t'atreu l'activitat física, la fisioteràpia o les ciències de l'esport i desitges aprendre més sobre com ludificar-lo i potenciar els canvis d'hàbits en adults majors, no deixis de visitar la web del projecte. També pots beneficiar-te d'accés lliure i gratuït als materials de formació en línia. (Contacta amb andrea.fuente@uvic.cat).

El projecte de recerca Join4Joy, destinat a implementar programes d’activitat física per a persones grans en entorns comunitaris i residències va posar-se en marxa al juny de 2022. Coordinat des del grup de recerca M3O de la UVic-UCC i finançat pel programa Erasmus+, Join4Joy té per objectiu fer que les persones grans puguin gaudir de l’activitat física i, alhora, combatre el sedentarisme i la inactivitat des d’una perspectiva socialment inclusiva.

Laura Coll és la investigadora principal de Join4Joy i Javier Jerez lidera el grup de treball dedicat al desenvolupament i la implementació del projecte en residències per a gent gran. L’equip de la UVic, el completen els investigadors i les investigadores del grup de recerca M3O Montse Romero, Ricard Castro, Eduard Minobes, Carles Parés i Andrea Fuente. A més a més de la Fundació Salut i Envelliment de la UAB i de la Fundació Blanquerna, al projecte també hi participen socis d’Itàlia, França, Dinamarca i Alemanya.

Un programa socialment inclusiu

El projecte Join4Joy es caracteritza per dos aspectes diferenciadors. Com a aspecte nou, posa el focus en el gaudi i la inclusió social com a mitjà cap a la consecució de millor adherència en el temps. D'altra banda, la seva confecció es regeix per mètodes col·laboratius, de manera que són els grups socials involucrats els que, amb la seva opinió i perspectiva, modelen el disseny de les intervencions.

Com part fonamental d'aquest projecte ERASMUS+, s'inclou també la generació i divulgació de materials formatius específics derivats de l'activitat. En forma de breus càpsules formatives en línia, els continguts es troben ja disponibles i amb ells s'aspira a aconseguir almenys 300 professionals i estudiants interessats en el foment de l'envelliment actiu i saludable. Per a més informació, contacta: andrea.fuente@uvic.cat

Per udivulga | 06.05.2024 | Notícies