Imatge Media
Imatge
Mecamat

Ja podeu visualitzar un recull de fotografies dels tallers.

Taller d’Automàtica Industrial

• Centre: Institut Jaume Callís (Vic)
  • Curs: 2n Batxillerat
  • Núm d'estudiants: 20
  • Dia i hora: Dimarts, 12/12/17 de 12:30 a 14: 30h
  • Lloc: Laboratori d'Automàtica (T108) del Campus Torre dels Frares (UVic-UCC)
  • Professor: Juli Ordeix
  • Descripció: El taller va constar de 2 parts:

1. Programació d'un autòmat programable (PLC), concretat en un petit procés industrial on s'utilitzarà un PLC i diversos actuadors i detectors.
    2. Aplicació d'un sistema hidràulic. Es van presentar les diferents parts que componen un sistema hidràulic i es va realitzar una demostració d'una aplicació.

El contingut del taller va ser acordat amb el centre de secundària, per permetre complementar coneixements adquirits a la classe de tecnologia del centre.

Taller d’Automàtica Industrial: Programació de PLC, hidràulica i robòtica

• Centre: Col·legi Sant Miquel (Vic)
  • Curs: 2n Batxillerat
  • Núm d'estudiants: 12
  • Dia i hora: Dimarts, 20/12/17 de 9:00 a 12: 00h
  • Lloc: Laboratori d'Automàtica (T108) del Campus Torre dels Frares (UVic-UCC)
  • Professor: Juli Ordeix
  • Descripció: El taller va constar de 3 parts:
    3. Prestacions i funcionament d'un robot industrial. Es van mostrar les possibilitats de la robòtica industrial i es van realitzar diverses demostracions.

Taller de Materials (2 sessions)

• Centre: Institut Jaume Callís (Vic)
  • Curs: 1r Batxillerat
  • Núm d'estudiants: 23
  • Dia i hora: Divendres, 15/12/17. El taller va haver de ser posposat i va ser finalment va ser realitzat el 19/01/18 de 10 a 12h (12 estudiants) i de 12:30 a 14: 30h (11 estudiants).
  • Lloc: Laboratori de Materials (T105) del Campus Torre dels Frares (UVic-UCC)
  • Professora: Judit Molera
  • Descripció: L'objectiu del taller era analitzar les característiques físiques dels materials. Es van presentar diversos materials utilitzats en la indústria i va utilitzar una màquina de tracció / compressió per comprovar la corba de resistència d'alguns d'ells, podent comprovar les diferents fases de deformació fins al punt de ruptura.

Organitzen:

Grup de recerca Mecatrònica i modelització aplicada a la Tecnologia de Materials (MECAMAT)

Col·labora:

Unitat de Divulgació Científica (UCC+i de la FECYT)

Amb el finançament de:

Aquesta activitat està cofinançada per la UVIC-UCC i els centres que participen en les activitats.