L’impacte de la intel·ligència artificial i les noves tecnologies en l’àmbit de la salut és enormement significatiu. Aquestes innovacions estan transformant radicalment la manera com es detecten, diagnostiquen i s’atenen les diferents condicions de salut, així com la manera amb què es despleguen les polítiques d’atenció a la salut en general i els serveis sanitaris públics, més concretament.
A nivell clínic, la IA s’utilitza per aconseguir diagnòstics més ràpids i precisos, optimitzar tractaments i les intervencions, gestionar dades, avaluar els resultats, millorar la telemedicina o ajudar en la investigació de nous medicaments.
En aquesta sessió de dIAlegs ens centrarem en els efectes que genera la incursió de la IA i les noves tecnologies en l’àmbit assistencial. Hi reflexionarem tenint en compte dos aspectes: D’una banda, el fet que vivim en una societat cada vegada més envellida, on els problemes de salut mental estan augmentant, on la soledat no desitjada entre joves i persones grans és una realitat cada vegada més present. I, de l’altra, el tensionament del sistema sanitari públic i la necessitat de transformar-se per assegurar uns bons resultats de salut, garantir la seva sostenibilitat i, alhora, general una experiència òptima en les persones ateses i els professionals que l’integren.
A ‘Qui ens cuidarà el dia de demà?’ ens acompanyen Joan Guanyabens, director de TIC Salut Social, Montse Solé, directora d’Atenció Intermèdia i Dependència del CHV/FHSC, i Anna Escalé, metgessa de família. Modera la taula rodona Montse Codinachs, directora adjunta de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC.
La sessió està dirigida tant a professionals de l’àmbit assistencial i de la salut com a la ciutadania en general perquè tothom, en algun moment de la seva vida, necessitarà ser cuidat i haurà de prendre decisions sobre com vol ser acompanyat i atès.
S’ha organitzat juntament amb el TIC Salut Social i complementa la programació de les XIII Jornades RDI TIC Salut Social, ‘Construint inclusió amb IA als serveis socials’.