Aquest esdeveniment ja ha passat.
Comunicació i divulgació científica de la mà de The Conversation

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya va formalitzar el 28 de juny de 2018 un conveni amb The Conversation – España, una associació sense ànim de lucre de divulgació del coneixement acadèmic i científic en espanyol que busca donar suport a l’edició d’articles d’investigació.

The Conversation és una gran eina per als docents investigadors de la nostra Universitat. Dins The Conversation poden publicar articles divulgatius i fer propostes de temes de debat, en els diferents àmbits dels coneixement d’interès, per als lectors. A més, aquesta presència s’accentua amb la divulgació mitjançant xarxes socials i mitjans de comunicació, cosa que ajuda a ampliar el nombre de lectors.

Objectius

1. Donar a conèixer la plataforma The Conversation – Espanya, amb què la UVic-UCC té signat un conveni, perquè la comunitat investigadora de la UVic-UCC la conegui el seu potencial i la utilitzi per comunicar i divulgar la seva recerca.
  2. Dotar i informar d’eines i recursos de comunicació i divulgació científica a la comunitat investigadora de la UVic-UCC que els ajudaran a l’hora de donar a conèixer la seva recerca i transferència de coneixement i obtenir repercussió mediàtica i social.

Continguts

Sessió online de tres hores de durada on The Conversation – Espanya ens presentarà la plataforma breument i ens explicarà com funciona com a mitjà de comunicació de referència. També ens donaran pautes bàsiques per escriure un article de divulgació: claus per redactar i captar l’atenció (storytelling, interès i curiositat, etc.); presència a les xarxes socials: la seva importància i com gestionar-les); i classe ràpida de llengua: algunes consideracions de gramàtica i ortografia bàsiques per escriure correctament.

Destinataris

Activitat adreçada a tot el  PDI, a PAS (que tingui tasques de comunicació i divulgació científiques) i a estudiants de doctorat d’últim curs.

Data i horari

17 d’abril de les 10 a les 13:15

Programa

10:00 – 10.50 – Mónica Bonilla. Presentació de la plataforma y de l’àrea de treball d’autors/es.

10.50 – 11.00 – Preguntes i respostes.

11.00 – 11.30 – Claudia Lorenzo. Com redactar un article de divulgació?

11.30 – 11.40 – Preguntes i respostes.

11.40 – 11.50 – Descans.

11.50 -12.20 – Eva Catalán. Classes de llengua.

12.20 – 12.30 – Preguntes i respostes.

12.30 -12.55 – Beatriz Pérez. Presència en xarxes socials: la seva importància i com gestionar-les.

12.55 – Preguntes i respostes

Formadores

• Mónica Bonilla – Coordinació Institucional, The Conversation
  • Claudia Lorenzo – Editora de cultura, The Conversation
  • Beatriz Pérez – Desenvolupadora d’Audiències, The Conversation
  • Eva Catalán – Editora d’educació, The Conversation

Pilar López Uceda

* Aquesta activitat forma part del Pla de Formació del Personal de la UVic-UCC

* Aquesta formació forma part del programa d’activitats “Primavera de la Ciència/UDivulga. Ciència i Societat” i compta amb el suport del Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement.

* El certificat d’Assistència a aquest curs s’expedirà sempre que s’hagi assistit a un mínim del 75% de la durada total del curs.

* El curs pot ser anul·lat en el cas de no arribar al mínim d’inscrits.

* Aquest curs es pot incloure al currículum per a les acreditacions d’AQU i ANECA. En aquest sentit APT, un cop superada satisfactòriament el curs i completada la seva assistència, expedeix un certificat que encaixa amb el procediment que requereixen aquestes agències.

Mostra els detalls
Data: