Vés al contingut

Logo Uvic-UCC

Sessió plenària CRED juny 2024

La sessió plenària del Centre d'Estudis i Recerca en Educació (CRED), que va tenir lloc a l'espai del Remei el 14 de juny passat, va servir per fer un balanç del curs 2023-2024 i discutir les perspectives per al curs vinent 2024-2025. El CRED, integrat per quatre grups de recerca  —Glossa, GRAD, GRECC i GREUV—, va reafirmar el seu compromís per continuar impulsant sinergies entre els seus membres i treballar conjuntament en la definició de la transferència de coneixement en l'àmbit educatiu i social. A més, es va subratllar la importància de la internacionalització de les experteses dels grups de recerca com una prioritat per al pròxim curs.

En el decurs de la sessió el professor i investigador Llorenç Comajoan, va abordar les evidències en la recerca educativa, un tema que s'alinea amb el Pla de recerca educativa de Catalunya, que demanda incorporar i aprofitar les evidències científiques a l'educació.

Així doncs, es va debatre què s'entén per evidències i es van explorar diferents models de recerca basada o informada en aquestes. Comajoan va fer èmfasi en la necessitat d'aclarir el concepte d'evidència dins del camp de la recerca educativa, i va destacar com aquest pot variar en funció dels contextos i dels objectius específics de cada investigació. Els assistents, uns trenta-cinc investigadors i investigadores, van participar en el debat sobre com és que la recerca educativa, tot i tenir evidències d'allò que funciona, no està solucionant els problemes de les aules? Aquesta pregunta va generar un debat sobre els desafiaments i les barreres que impedeixen la transposició de la recerca a la pràctica educativa.

 

Per udivulga | 13.07.2024 | Notícies