Vés al contingut

Logo Uvic-UCC

TLC 2425

Ja tenim de nou aquí una nova edició de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC)  i del Premi Llegim Ciència (PLC).

Tertúlies de Literatura Científica

La primera TLC tindrà lloc el 25 de setembre de 2024, en el marc de la Nit Europea de la Recerca de Catalunya, i comptarà amb la presència del Dr. Manel Esteller i del Dr. Salvador Macip. Una tertúlia on els assistents podran trobar-se amb els autors del llibre "El secret de la vida eterna. Tot el que sabem per viure més i millor" (Ed. Rosa dels vents. 2023).

Altres TLC programades comptaran amb la presència de la Dra. Marga Sánchez Romero, la Dra. Carme Torras, la Dra, el Sr. Josep Dosta i la Dra. Sara Teller.

El projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) el curs 2024/25 celebrarà la 18a edició. És una activitat pensada principalment per acostar els estudiants universitaris i preuniversitaris al món de la investigació científica, fomentar vocacions científiques i
tecnològiques entre els i les joves, i despertar el seu interès per l’educació STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths). Aquesta activitat té una segona intenció transversal que és la de generar un espai per la lectura i el diàleg que permeti nodrir l’esperit crític i reflexiu dels joves. Un programa innovador coordinat de forma mixta amb representació de professorat universitari i de centres de secundària. Consta habitualment de lectures d’obres d’assaig i de divulgació científica dirigides als estudiants, de forma que es treballen a l’aula i poden posteriorment interactuar amb els autors de les obres, usualment científics i divulgadors d’arreu, la qual cosa els permet conèixer de primera mà nombroses línies d’investigació.

Podeu descarregar-vos el tríptic de les TLC en aquest enllaç.  Inscripcions a partir del 15 de juliol al blog de les TLC.

Premi Llegim Ciència

El lliurament del Premi Llegim Ciència tindrà lloc el 26 de febrer de 2025. Enguany aquest premi gira al voltant de la lectura del llibre l'"Efecte Frankestein" (Grup Edebé, 2023) de la Dra. Èlia Barceló. Un llibre que ha sigut guardonat amb el "Premi Nacional de Literatura Infantil i Juvenil" i amb el "Premi Edebé de Literatura Juvenil". Una intriga en què conflueixen els gèneres de novel·la policíaca i novel·la gòtica. Tot comença quan el jove Max es desperta en una casa en ruïnes; té tot el cos amb unes cicatrius enormes que deixen clar que un cirurgià l''ha atès, però ell no en recorda res. La Nora estudia Medicina a la ciutat alemanya d''Ingolstadt i aquella mateixa nit de carnaval coneix en Max quan tots dos salven una nena de morir ofegada al Danubi. L''atracció és immediata. El problema és que pertanyen a èpoques diferents.

El PLC és un certamen literari per afavorir la lectura i estimular la capacitat redactora dels estudiants dels centres de secundària dels cursos de 3r i de 4t d’ESO. El PLC va néixer arrel del projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) i tots dos s’emmarquen dins del Programa Ciència i Societat (PCiS), que s’organitza amb el suport del Vicerectorat
de Recerca i Transferència de Coneixement, de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, i amb la col·laboració de la Secció-Vic de la Societat Catalana de Biologia (SCB).
Amb el PLC obrim una escletxa a l’esperança d’agermanar les humanitats, la tecnologia, l’art i les ciències. És una proposta d’Impuls de la Lectura per afavorir la idea que “Llegir ens fa més grans i més lliures”. El públic juvenil és el seu destí primordial. Ciències i lletres sumant.

Podeu descarregar-vos el tríptic del PLC en aquest enllaç

Per udivulga | 18.07.2024 | Notícies